יום ראשון, 11 באפריל 2010

מרכז המבקרים של דואר ישראל




מרכז מבקרים חדש של "דואר ישראל" הוקם בבית המיון המרכזי של דואר ישראל בת"א. מטרת המרכז היא להעביר את המבקרים חוויה תחת הקונספט "דואר ישראל – לא מה שחשבת". במרכז המבקרים לומד המבקר על מגוון השירותים של "דואר ישראל", הכוללים לצד השירותים הקלאסיים כמו מכתבים וחבילות, גם שירותים מתקדמים כגון שירותים מקוונים, חנויות נוחות וטכנולוגיה מתקדמת, אשר מציבים את דואר ישראל בראש רשימת החברות הלוגיסטיות המובילות בישראל.
המבקרים במרכז חווים את שירותי דואר ישראל תוך כדי משחקים וירטואליים, אשר כמו הדואר - עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים המתקדמים ביותר. בין הטכנולוגיות המופעלות במרכז אפשר למצוא טכנולוגיית RFID, משטחי הקרנה חכמים (מסך הקרנה אטום ההופך לשקוף וחושף את מכונות המיון), שולחן אינטראקטיבי חכם המופעל ע"י הצבת חפצים פיזיים ועוד.
בחלל הראשון של המרכז, לומד המבקר על כל אחד מהשירותים של הדואר על ידי הצבת חפץ מול משטח הקרנה חכם. המשטח מזהה את החפץ ומקרין סרט המספר על הפעילות שהוא מייצג. כך לדוגמה, הצבת אייקון בצורת אופנוע מול המשטח, תקרין סרט המספר על שירותי השילוח המהיר של הדואר.
אחד המשחקים במרכז מלמד את המבקר שיעור קטן בגיאוגרפיה על ידי חלוקת דואר. על הרצפה ישנו משטח אינטראקטיבי בצורת מפת ישראל עם כפתורי DDR, כאשר כל כפתור שנעמדים עליו, מייצג אזור מסוים בארץ. על גבי מסך מופיעה כתובת. המבקר צריך לקפוץ על הכפתור המייצג את האזור בו נמצאת העיר- אם במרכז, בצפון או בדרום. במידה והתשובה נכונה, החבילה או המכתב שעל המסך נופלים למשאית דואר, אשר לוקחת אותו אל הנמען.
עוד משחק המלמד על שירותיו של הדואר, הוא משחק זיכרון. על גבי מסך צופים המבקרים בדמויות המספרות על מכתב חשוב שהן מחכות לו, לדוגמה אם המתגעגעת אל בנה אשר נמצא בארץ רחוקה, או סטודנט שמחכה למכתב חשוב מהאוניברסיטה. לאחר שהדמויות מספרות את סיפורן, נכנס לחדר מדריך עם שק של מכתבים ונותן למבקרים מכתבים הממוענים לאנשים על המסך. המבקר צריך לזכור למי ממוען כל מכתב ולשים אותו בתיבת מכתבים אמיתית. הזיהוי בין המעטפה הפיזית, התיבה הפיזית ובין העולם הווירטואלי במסך, הינו באמצעות טכנולוגיית RFID.
בנוסף לפעילויות הללו, נשאלים המבקרים במתחם שאלות טריוויה שנעזרות בבולים היסטוריים, ובסוף הסיור, בחלל האחרון, הם כותבים מכתב ושולחים אותו במעטפה מיוחדת אל מי שהם אוהבים. מרכז המבקרים פתוח עבור ילדי בית הספר היסודי, לקהל העסקי ולציבור הרחב.
תפקיד פרומרקט: פיתוח הקונספט וחוויה, יעוץ שיווקי ופיקוח עליון. חגי טבת - תסריטים וקריאייטיב הפקת תכנים ואודיו וידאו - בריז קריאייטיב אדריכלות - מירון אדריכלים עיצוב פנים - קיוב דיזיין עיצוב גרפי - קיוב דיזיין, פרסום- גליקמן סמסונוב ביצוע תפאורה - זברה תפאורות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה