יום רביעי, 12 במאי 2010

תערוכת "בתים בשדרה" של בנק הפועלים

בנק הפועלים השיק את "משכנתא ירוקה" – משכנתא המעניקה הטבות ייחודיות ללקוחות שרוכשים דירה או בית המבוססים על עקרונות הבנייה הירוקה, או ללקוחות הרוכשים מערכת סולארית ביתית.
כדי לחזק את המודעות של הציבור הרחב לנושא הבניה הירוקה וליתרונותיה הכלכליים, הבריאותיים והסביבתיים, יזם הבנק את תערוכת "בתים בשדרה". התערוכה, בהפקת פרומרקט, מציגה את הבית הירוק של העתיד, נערכה במסגרת חודש איכות הסביבה ואליה הוזמן הציבור הרחב. התערוכה הוצבה בשדרות רוטשילד בתל אביב והייתה פתוחה בפני כולם כדי לעודד שילוב של תרבות עם חיי הרחוב וחשיבה ירוקה וכמו כן לאפשר העשרה ובילוי לכל המשפחה.
בתערוכה הוצגו מייצגים שונים המדמים בתי מגורים עתידיים, העשויים תוך חשיבה ידידותית לסביבה ותודעה לאקולוגיה. בין הרעיונות שהומחשו: ניצול מקסימאלי של אור טבעי לתאורת הבית, גגות בתים המשמשים כריאה ירוקה, חיסכון בצריכת שטח, בידוד הקירות ועוד. ליד כל מיצג, ניתן למבקרים "טיפ ירוק" מבנק הפועלים המשלב ערכים אקולוגיים עם חיסכון כלכלי.
בין האמנים שעבודותיהם הוצגו בתערוכה: הפסל פיליפ רנצר שעוסק בדימוי הבית ואשר הציג את עבודותיו במוזיאונים מובילים בישראל ובאירופה, האדריכל ד'ר יוסי קורי אשר מתמחה בבניה ירוקה וייצג את ישראל באירוע החשוב ביותר בתחום האדריכלות הביאנלה לאדריכלות בונציה, צמד המעצבים התעשייתיים עמי דרך ודב גנשרוא, ברג'יט קרטייה המעצבת האקולוגית הצרפתיה, המעצב הנודע משה קסטיאל ועוד.





אוצר התערוכה : אילן ויזגן
ניהול פרויקט: פרומרקט
תאורה: גיל טייכמן
צילום: פרי מנדלבוים

2 תגובות:

  1. משכנתא - הלוואה לטווח ארוך הניתנת תמורה מישכון דירת המגורים לבנק משכנתאות

    השבמחק