יום שבת, 15 במאי 2010

אירועי אופליין שמקבלים העצמה ותנופה און ליין

פאמפרס בתערוכה שמלמדת הורים על שינה טובה של תינוקות+ חלוקת דוגמיות- קיבלה העצמה גדולה דרך הרשת


עץ אשוח עשוי כדורי זהב של פררו רושר

מאמר מתוך marketingweek - 15.4.2010

פררו רושר הציבו לקראת הקריסטמס בקניונים שלושה עצי אשוח עשויים כדורי זהב הנראים כמו השוקולד המוזהב המוכר של החברה, כדי להשאיר לציבור הקונים תמונה שתיחקק בראשם. פררו ידועה כחברה המשתמשת בעיקר במדיום הטלוויזיוני כדי לפרסם את עצמה והצעד הזה מסמל את תחילת דרכה של החברה בתחום השיווק החוויתי והיא לא היחידה.
פררו השקיעה בתקופה האחרונה כ-5 מליון פאונד- הסכום הכי גבוה שהשקיעה אי פעם- עבור שיווק. ליד עצי הזהב היו גם פעילויות הטעמה. הדיילות היו לבושות בזהב וחום וחילקו קופסאות שוקולד ארוזות בקפידה. באחד הקניונים, אחת מזוכות Britain's got talent לבשה גם היא שמלת מעצבים מוזהבת ונתנה הופעה חיה לנוכחים בקניון.
פררו וכמוה חברות אחרות, מבינות שאירועי שיווק חיים לא מסתיימים ברגע ש"החגיגה" נגמרת אלא ממשיכים לחיות ברשת עוד זמן רב אח"כ ומייצרים דיבור בזכות הרשתות החברתיות. היום האתגר הוא להשתמש בשטח כנקודת התחלה חזקה לדיבור ברשת וכדי לספק חוויה שאנשים ירצו לדבר עליה ולחלוק אותה עם אחרים. פררו המשיכו להעלות ולהפיץ את הקונצרט ביוטיוב ויצרו מצב בו 1+1=3.
החזר ההשקעה
יותר ויותר מותגים רואים כעת את השיווק החווייתי בעין קצת שונה, בעיקר משום שתודות למדיה החברתית, התמורה שנוצרת בעקבותיהם הולכת וגדלה. עד כה הייתה רתיעה מאירועי שטח בעיקר בשל כמות האנשים הקטנה יחסית שנחשפים אליהם, אבל אם נותנים לאנשים את אפקט ה"וואו" הם ייגשו לרשת ויספרו על החוויה שהם עברו. התנאי הוא לייצר משהו מעניין ובעל תוכן שיאיץ וימשיך את השיחה הזו.
היתרונות:
-הדיבור שנוצר ברשת נותן לערכים ולאיכות של המותג משנה תוקף ואמינות.
-המדיה החברתית יכולה כמו כן לשמש כאינדיקטור להצלחת האירוע על פי הדיבור עליה ברשת והיא ניתנת למדידה.
-באמצעות המדיה החברתית ניתן לייצר באזז לפני, תוך כדי ואחרי האירוע.

הסמפלינג גם הפך להיות מורכב ומתוחכם יותר בשנים האחרונות. הטעמות ברשת באמצעות פלטפורמת ה- Like של פייסבוק, מאפשרות קהל יעד ממוקד ומדיד, בעל תגובות רלוונטיות עבור אותו מותג. ונראה שזה עומד להיות הדבר החם הבא. אך מומחים אומרים שעבור מותגים פחות מוכרים יש צורך בחינוך צרכנים שנוצר אך ורק ממפגש של פנים מול פנים. גם ג'ונתן הארווי ראש מחלקת המכירות בפייסבוק אומר שפלטפורמות הסמפלינג בפייסבוק היא אמנם זירה חמה עבור מותגים אך היא לא מחליפה מפגש פיזי עם המותג אלא משלימה אותו. לדבריו, אם נבחן את המסע של הצרכן בכל ערוצי המדיה, נבין שפייסבוק הוא עוד תחנה בדרך. הוא אומר כי היתרון של סמפלינג בחנויות הוא הסביבה הממותגת, אווירת הקנייה הנוצרת והמיידיות.
השלב הבא של השיווק החוויתי הוא להוכיח שהוא מסוגל לעודד צרכנים לדבר יותר על מותגים יחד עם תמיכה של פלטפורמת רשת חברתית שתגרום לשיחה להתמשך.
בשורה התחתונה העתיד הוא בשילוב של שטח יחד עם WOM באמצעות הטכנולוגיה משום שלא משנה עד כמה טכנולוגיים נהייה, אנחנו בני אדם ותמיד נרצה אינטראקציה.

מי עשה את זה נכון?
פאמפרס עם ה- "golden sleep roadshow " באנגליה בשנה שעברה- הורים הוזמנו לעלות על רכבת ובה חמישה קרונות, בכל קרון למדו ההורים על השלבים השונים בשינה של הילד, יחד עם אלמנטים מועצמים מבחינת גודל וסאונד.
בלוגרים שראו את הרכבת כתבו:
The Google- test was encouraging; a quick scan of the conversations started about this (mostly on mum’s websites and blogs) tells us that the reaction is overwhelmingly positive. It’s not surprising- this programme was chosen based on research which told them that sleep was the primary concern of parents with young children.
Maker’s Mark bourbon whisky- רצו לתקשר עם צעירים בגיל 25 ומעלה שמעריכים תרבות ואומנות. הם פנו אל אמנים צעירים ויחד איתם הם יצרו אירועים בתוך ברים בהם האמנים יצרו לעיני הקהל יצירות בהשראת הבקבוק. בפייסבוק נוצר דף המדווח על האירועים העתידיים ומציג את היצירות שנוצרו בערבים הקודמים יחד עם קישור לגלריית עבודות נוספות של האמן.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה